28 lutego 2013

jestem nowoczesnym, postępowym człowiekiem / wierzę w prawdziwych bogów, w bogów naszych przodków germańskich. . .

(...)dzięki Doktor Ludendorff, udało mi się łatwo pokonać przesądy religijne, a potem wpisywać do rubryki wyznania: Gottglaubig.
- A co na to mama?
- Z Mutii miałem wiele przejść. Rugała mnie. Musiałem się z nią liczyć, bo to przecież nasza matka i miała wpływy w mieście, a książę ją lubił. Ale przecież byłem i jestem nowoczesnym, postępowym człowiekiem. I zdołałem - tu wypiął pierś - po żołniersku wyzwolić się z niewoli katolicyzmu.
- Ale pan wierzy w Boga?
- Jasne. Lecz wierzę w prawdziwych bogów, w bogów naszych przodków germańskich. Oni kierują każdym czynem Niemca i nad nim czuwają. - Czy nad panem także? Nie odpowiedział.

Kazimierz Moczarski (fragment utworu literatury faktu Rozmowy z katem, 1974)


  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz