04 lutego 2014

zabraniam ci używać tego głupiego słowa symbol. . .

   - Zabraniam ci używać tego głupiego słowa symbol! - powiedział Avenarius podniesionym głosem. - To sposób myślenia organizacji terrorystycznych! To sposób myślenia dzisiejszych polityków, którzy stali się już wyłącznie żonglerami symboli! Gardzę zarówno tymi, co wywieszają w oknie flagi, jak i tymi, którzy palą je na placach. W Bernardzie nie ma dla mnie nic z symbolu. Nie ma dla mnie nic bardziej niż on konkretnego! Słyszę go co ranka! To jego słowa wprowadzają mnie w dzień! Działa mi na nerwy tym swoim zniewieściałym głosikiem, nadęciem i kretyńskimi żarcikami! To, co wygaduje, jest nie do zniesienia! Przyczyny obiektywne? Nie wiem, co to znaczy! Mianowałem go kompletnym osłem pod wpływem mojej osobistej, najdziwaczniejszej, najzłośliwszej, najbardziej rozkapryszonej wolności!

Milan Kundera (fragment powieści Nieśmiertelność, 1990)
   
   
   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz