11 października 2014

tarcza z pajęczyny. . .

(...)
Ta chwila przed zachodem słońca.
Rozpadanie. Jestem taki senny.
Wiem że mam obowiązek to wszystko połączyć
ale nie wiem w jakim celu. A może nie trzeba
łączyć tylko dzielić a może nie trzeba dzielić
tylko opowiadać
nie pojadę do nich
czy możesz mi się oddać
czemu te usta
trzeba otworzyć telewizor
ale to są sztuczne obrazy
W. nie ożenił się
teraz chce się żenić
biją dzwony
tytuł tego opowiadania
„Z dziennika byłego poety"
albo
„Poeta gatunek wymierający"
„Nieznany poeta".
Czemu poeci są gatunkiem wymierającym
Czy wrócę do pisania poezji ona też pisze
Ja poeta on poeta my poeci
Więc jestem poetą ona też pisze wierszyki
To jest zachwycające młoda poetka
cudowne wydarzenie młody poeta
ale trudno jest uwierzyć że są poeci
poeta ginie napisałem wierszyk
poeta zginął co on mówi czy to możliwe
i boga nie ma
Trzeba się uspokoić poeto poeci pismo poetyckie
kryzys poezji współczesna poezja klub poetów
krypta kret metafora
Wczoraj przyjechałem z Florencji do Wenecji
Godzina 12. w nocy
Notatki z 23 czerwca 1960 roku
(...)

Tadeusz Różewicz 
(fragment poematu z opowiadania Tarcza z pajęczyny
z tomu Przerwany egzamin, 1960)
   
   
   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz